Jag känner min kropp!

Nu skärper jag mig! Har varit alldeles för stilla under den senaste tiden! Visserligen byts taket på huset. Men inte av mig. Jag masar mig knappt ut för att titta på. Jag känner hur ett par kilon åter har lagt sig runt det som ska vara midjan. Inte skönt! Jag menar, kläder som jag har krympt i ska jag inte växa ur.
 
Det är kanske en skillnad, en avgörande, jämfört med tiden innan GBP:n, det att jag känner och reagerar på viktökningar. Även i början, den första tiden efter operationen hade jag svårt för att känna vad som hände med viktstillastående respektive större viktminskning. Kunde aldrig förutsäga åt vilket håll vågens visare skulle peka.
 
Men nu! Nu verkar det som att den biten har satt sig, att jag känner min kropp bättre. Underbart! Så, efter en frukost bestående av keso, magraste kvargen, proteinpulver spetsat med lite koncentrerad Fun-Lightsaft (har aldrig i mitt liv köpt hem det förut, än mindre medvetet valt att dricka det) ger jag mig ut på en långgrunda med den sportigaste jycken. Han får bli min förebild och träningskompis. Sen har vi en liten lathund också. Han får soffmysa utan matte för det mesta i fortsättningen.

Kommentera här: