Headset och öronproppar

 
Stora kläder har jag alltid behövt, eller extra extra stora, rättare sagt. Något som jag alltid dragit storlek Small i är öronproppar. Får så ont om jag försöker mig på Medium.
 
Igår var jag på magnetkameraundersökning (av nacken), och det låter ju så fruktansvärt högt i den där apparaten att man är tvungen att ha öronproppar. Som tur var fanns det i S. Annars hade det inte varit särskilt skönt att ligga där med skav i öronen i dryga halvtimmen. Det räcker liksom med att det är trångt som i en French Hot Dog, där jag är själva korven. (Undrar förresten om de har kameror i olika storlekar, för ett år sen hade jag ALDRIG lyckats klämma mig in i den där lilla tuben!) 
 
Något som var kul med undersökningen var i alla fall att jag inte behövde oroa mig för att inte få plats i den tjusiga landstingsrocken som man måste ha på sig. Den var stor som ett tält. Ja, den var nog t o m större än själva tuben i magnetkameran! Tjoho! Att en landstingsrock kan skapa sådan lycka! Lika upplyftande som stunderna i provhytterna är numera.
 
Nåväl. Mina små hörselgångar har gjort att jag inte har kunnat använda headset, åtminstone inte standardvarianterna som inte kostar multum. Så nu när jag fått min nya mobil, var det med skepsis jag testade det medföljande headsetet. Har liksom 'torrtestat' det, utan att ha det inkopplat. Och lycka, igen, det skaver inte ett smack! 
 
 

Kommentera här: