H U N G R I G

Har bestämt för att inte gå upp ett enda hekto till, inte någon gång. Antingen ska jag stå still i vikt eller så ska jag gå ner. Vissa dagar är lättare än andra. Idag är andra dagar lättare. Typ vilken annan dag som helst är lättare. 
 
Klockan är nu kvart över tio. Jag åt 1 dl yoghurt och två msk Paulin-müsli samt en halv surdegsmacka till frukost. Och kaffe förstås. Blev mätt. Mellanmål nyss blev en Skýr blåbärsyoggi som jag hade med mig till jobbet. Blev inte mätt. Helst av allt vill jag äta lunch NU, eller snarare för en halvtimme sedan.
 
Får dock hålla mig dryga timmen till, då jag och ett par kolleger drar iväg till en Thai-restaurang. Och inga matställen är öppna här på campus, så jag kan inte kila iväg och köpa någon nödproviant (jo en, men den ligger så långt bort och har inget gott, iofs bra då det blir lättare att motstå den frestelsen). Får se till att köpa med mig något mellanmål till eftermiddagen. Så här på sommaren när de flesta har semester och det är ganska tomt i korridorerna brukar någon av de som jobbar ta med sig något hembakat till eftermiddagsfikat. Brukar vara något riktigt gott. Den frestelsen ska jag inte falla för, så den Olle måste jag mota i grind. Bäst blir nog ett grillat kycklinglår. Det mättar bra. Är proteinfreak. Eller så tar jag med mig rester från Thai-lunchen, det funkar ju också bra.

Kommentera här: