Bara jag :)

Idag är första dagen på jag vet inte hur länge som jag är ensam hemma. Maken har sin första dag på jobbet efter nästan sex veckors ledighet. Dottern är iväg på sitt. 
 
Vi hade ett litet 9-årskalas här i gått, det var mysigt. En följd av bjudningen är att det blev städat både i huset och i trädgården (flitig make) så idag kan jag njuta av att bara vara. Om jag inte får för mig att göra den där välbehövliga rensningen på mitt arbetsbord på mitt arbetsbord. Kanske blir det så, framåt eftermiddagen, när solen inte längre ligger på in i sovrummet. Eller inte.
 
Kollen på vågen idag visade på 1/2kg. Plus. Men det förstår jag ju att jag inte kan ha lagt på mig ett halvt kilo fett på ett dygn. Det är såna variationer som visar sig när man väger sig så ofta. Bekymrad blir jag dock om samma "variation" visar sig flera dagar i rad...
 
 

Kommentera här: