Lagom portion. För en måltid i alla fall.

Har precis hämtat dagens lunch från restaurangen här på jobbet. Kolja med bacon- och musselså samt kokt potatis. Och en låda sallad (mest bönor och linser, för proteinets och mättnadens skull). Jag tänkte att maten räcker till lunch både idag och imorgon, och kanske också till ett mellanmål innan jag åker hem idag. Men tji fick jag! Potatisen var som en parodi på skolbespisningen för 40 år sedan - smaklös och med "skinn". Såsen var vattnig och smakade inte mycket den heller. fast jag hittade åtminstone EN mussla. Fisken var dock fin, kolja var det. Med lite salt på smakade den ok.
 
Så nu äter jag kolja. Skippar både sås och potatis. Och bönsalladen sparar jag, får se om den går åt innan jag åker hem idag (behöver fylla på med lite vettig energi, resan hem tar två timmar, och jag vill ju inte falla för några onyttiga frestelser under tiden) eller om den får bli morgondagens lunch...

Kommentera här: