Trött av kolydrater

Den senaste tiden har jag varit fruktansvärt trött. Så där trött att jag inte kan hålla en vettig tanketråd i skallen efter lunch. Och efter kl fem är det igen idé att ens försöka prata med mig. 
 
Och trots tröttheten har jag haft svårt för att sova. Svårt för att somna och extremt lätt för att vakna. Och ändå så trött, så trött.
 
När jag äter frukt för att pigga upp mig, eller lite bröd, pasta eller annat kolhydratrikt är det som att bli knockad. Pang så sover jag. Sömndumpning XXXL. Blir inte glad och sprallig av alkohol heller. Det räcker med ett glas folköl så går jag in i dvala. Det får vara jäkligt gott öl om det ska vara värt det.
 
Jag tog upp detta med min läkare i morse. Hon sa att det är många GBP-opererade som blir känsliga för insulinförändringar under dagen. Så nu ska jag helt enkelt utesluta kolhydrater ur min kost. OK, riktigt grovt bröd (typ Rallarhalvor och Finncrisp) kan gå bra. Och grönsaker förstås. Det blir nästan som att gå över till LCHF-kosthållning, fast mer Low Carb High Protein - LCHP. Passar mig fint! Klarar mig bra på kött, grönsaker, bönor och linser samt ost.
 
Och till nyår får jag väl skåla i mineralvatten!

Kommentera här: