I stan

Körde in till stan, huvudsakligen för att fixa ett par grejer på jobbet. Lite segt blir det med det, eftersom jag har glömt mina glasögon. Jag gör det som jag absolut inte kan ta med mig hem och göra där. Jag ser så fruktansvärt illa numera, utan glasögon. På mindre än två år har jag gått från helt glasögonfri till att varken kunna handla, laga mat eller ens äta (vill ju gärna se hur det jag har på gaffeln ser ut) utan glasögon. Ska det fortsätt i den här takten lär jag vara blind innan jag fyller 50.
 
Men jag har fått lite annat gjort, sånt som inte går att fixa hemma i byn. Jag har köpt ett nytt bälte (det som jag köpte i våras är för långt, kan i och för sig skära av det och stansa fler hål, men det är ju slitet också, förutom att Nicko - den ena pudeln - har tuggat lite på det). Jag har hämtat medicin och köpt Hibiscrub till Affe - den andre pudeln - som ska kastreras på torsdag.
 
Har också passat på att tittat på och provat skor samt gummistövlar. Inte köpt dock, det får vänta någon månad till. Spanade efter en vinterkappa, såg en svart i ull som jag provade, den var figursydd och satt minsann bra. Aningens liten, men inte heller den ska jag köpa riktigt än. Hinner ju prova fler också, i andra affärer.
 
Snart ska jag hälsa på min mor, sen handla och tanka innan jag far hemåt igen. Det är en fin dag.
 
Och ikväll är det dags för Bron igen! Då greppar jag stickningen och slår mig ner i bästa tv-fåtöljen. 
 
 

Kommentera här: