82,9!!!

Jag väger nu 82,9 kg! Jäklar vad lättad och glad jag är för det! äntligrn har jag lyckats ta mig ner under den tidigare lägsta-vikt-nivån på 83,3 kg som jag hade i april. Sedan dess har jag avrita uppe och vänt på 88 nästan. Kändes rätt hopplöst ett tag, trodde att det inte skulle bli bättre resultat än så efter GBP:n, tänkte att jag får väl lov att vara en av dem som bara kapar toppen på sitt fläskberg. Det är lätt att resignera efter 5 månader med oönskad viktförändring.
 
Antagligen till att det har vänt är antagligen omläggningen av min kost, som jag gjorde efter att jag upptäckte min insulinkänslighet som gör att jag knockas av alla former av kolhydrater. Delvis det att jag inte 
längre alls äter sötsaker eller bukfyllare som pasta, vitt bröd etc. Delvis det att jag inte längre är så där TRÖTT som jag var innan. Jag orkar mycket mer, är vaken (och pigg) fler timmar på dygnet, orkar (och hinner) med att motionera! 
 
Yippie!

Kommentera här: