Förskjuten arbetsdag

Har lite svårt med hundvakt för tillfället, försöker få in pudlarna på hunddagis, men ännu har det inte ordnat sig med det. 
 
För att få vardagen att gå ihop blir det för oss i familjen att pussla med våra tider. Maken gick på sitt 3-dagarspass i morse, dottern slutade sin kurs vid tvåtiden och jag har idag haft möjlighet att anpassa mina tider. började jobba vid lunchtid, hundarna fick vara i bilen i knappt två timmar (är ju ok väder för det nu), sen ner till busstationen och lämna dem till dottern som åker buss hem med dem. Och jag jobbar vidare, ska försöka bli klar så att jag är hemma i hyfsad tid innan natten. Det passar fint med sen arbetsdag idag eftersom det är ett utskick jag ska göra till studenterna, men jag måste invänta några uppgifter som inte är klara innan fem.
 
Imorgon jobbar jag hemma, får se till att packa med mig det som behövs för det. Blir bra att varva stillasittandet med en och annan hundpromenad. Det mår både hjärncellerna och fläsket bra av. Och hundarna också, förstås!
 
 

Kommentera här: