Regn och jobb :-)

Idag regnar det. Och jag jobbar. Precis som jag hade bestämt innan sommaren. Inte att det skulle regna förstås. Men att när det regnar så ska jag jobba, i den mån det är möjligt för att få ihop vardagen hemma, med hundvakt och annat. Men nu har maken semester i några veckor framöver så det ska inte vara något problem. Och han har en hel del att göra med huset, bl a takbyte (men då får det inte regna!!!) och en massa annat. Någon dag då och då kommer jag att vara hemma för att bistå med markservice. Det är jag bra på! 
 
Det är behagligt på jobbet nu, lätt att konentrera sig på sånt som kräver långa obrutna tankar. De flesta av kollegerna är på semester. Och studenterna har sommarlov. Typ. Höstterminen börjar ju inte förrän i månadsskiftet augusti/september.
 
Jag har varit ledig några dagar nu över midsommar, och innan dess var jag på tjänsteresan i Sterling, Skottland. Så det är ett par veckor sedan jag satt vid mitt skrivbord. Idag ska jag röja upp efter terminen som varit. Arkivera det som ska arkiveras, slänga sånt som ska slängas. Rensa skrivbordet helt enkelt. 
 
Och sen plockar jag fram mitt långa tankar-arbete. Och det ska få ligga framme i två månader utan att behöva plockas undan emellanåt. Skönt!
 
Så får vi se om det över huvud taget blir några regniga dagar i sommar :-)

Kommentera här: